Leverans

Leverans

Onlineprylar agerar som en marknadsplats och samarbetar med en leverantör. Företaget har ingen egen lagring, utan dina beställda produkter skickas direkt från leverantörens eget lager så snart din beställning har bekräftats.

Om du har beställt produkter av olika märken kan dessa skickas till dig i separata paket.

Fraktkostnad
Den exakta fraktavgiften visas alltid vid tidpunkten för ditt köp. Just nu erbjuder vi fraktkostnad på 19 kr på alla produkter.

Leveranstid
Normala postförsändelser

Vi erbjuder olika leveransintervaller, beroende på produkt.

1-3 arbetsdagar

3-5 arbetsdagar är den normala tiden för leverans just nu.

5-10 arbetsdagar

10-16 arbetsdagar

10-21 arbetsdagar

För normala postförsändelser levereras produkten till dig inom 21 arbetsdagar (helgfria måndag till fredag). Leveransen kan ske antingen direkt i din brevlåda eller till ditt närmsta postombud. Det förväntade leveransdatumet anges i din beställningsbekräftelse och produktbeskrivningen informerar även om leverans till ett postombud.

Otympliga och/eller tunga produkter
För otympliga och/eller tunga produkter kommer leverantören som lagrar produkten att kontakta dig inom fem dagar från mottagandet av beställningsbekräftelsen. Tillsammans kommer ni överens om en leveransdag. Leveransen sker inom 16 arbetsdagar (helgfria måndag till fredag) från den dag du får beställningsbekräftelsen, förutsatt att inget annat anges i produktannonsen eller kassan. Leverans av otympliga och/eller tunga produkter kräver vanligtvis din fysiska närvaro på din hemadress under dagtid.

Frågor om leverans
"Vart levererar Onlineprylar?"
Vi levererar över hela Sverige!

"Vad finns det för olika leveransalternativ?"
Normal postförsändelse

Otympliga och/eller tunga försändelser.

Otympliga och/eller tunga försändelser inkluderar till exempel balkongmöbler och sängar. Om produkten är otymplig och/eller tung framgår det i produktbeskrivningen och i kassan.

"Kan jag välja leveransalternativ?"
Nej, vilket leveransalternativ produkten skickas med beror på den specifika produkten du beställer. Leverantören bestämmer leveransalternativet. Du kan dock filtrera efter "brevlåda" eller "utlämningsställe" när du söker efter fynd på webbplatsen.

"Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?"
Du är ansvarig för att ta emot eller hämta din leverans enligt de instruktioner du får i samband med beställningen. Om paketet hos postombudet inte hämtas inom den angivna tiden kommer det att skickas tillbaka till leverantörens lager. I sådana fall har vi rätt att ta ut en administrativ kostnad på högst 160 kr, vilket motsvarar leverantörens kostnader för hantering och frakt om du inte hämtar ut paketet hos postombudet eller om du inte tar emot din leverans enligt instruktionerna.


© Copyright